Followers

Sponsored Advertisement

.

RESEPI : PIZZA SEGERA

Salam , apa kabar. Ni norzi nak masuk entri yang acap segera gittew..hihi resepi siang tadi adalah pizza segera. Sorriii, sorri , norzi tak buat pun based and everything, norzi hanya  bakar aje kat dalam oven, ikut arahan macam kat kotak//sorry kotak dah kena lesing dah ...as usual, aktiviti membakar kita kena la set oven,, tunggu sekejap ..dan siap~ ngap ngap ngap!

Langkah-langkah yang amat mudah, cepat, cegera dan gerenti pizza tu boleh di makan :), sebab ada juga orang buat tak jadi kan,, so usaha tu agak memenatkan tapi hanya pengalaman tu yang tak dapat di jual beli...heheeh

opps back to the main point,  maafla , tak ada resepi pun sebab norzi beli yang segera. Pizza ni kpizza daging jenama Jusco harga RM9.90. Norzi cuma tambah sedikit cheese as topping , tapi bukan mozarella sebab takda stok, masa tu ada cheese kraft yang petak tu, shred kecik2 n tabur kan lagi atas pizza sebelum bakar. hasilnya memang memuaskan, yummy yummy deliciousss!

Tips sebelum bakar: u all kena keluarkan dulu dalam 30mnt- satu jam  macam tu supaya dohnya lembut.Kalau baru bawa keluar dari freezer, beku dan kejang kan... kalau terus bakar alamat kerass sangat kan... takut kalau keras sngat tak berapa sedapla.
kakzi suka based pizza ni sebab dia agak crunchy sebab nipis sikit. Kalau pizza di Dominos, based macam ni dipanggil New York based rasanya. Sebenarnya, Kakzi ngan anak2 memang suka western food dan segala -gala benda berasaskan cheese memang kegemaran kami!hihi.
Since tak ada resepi, apa kata kita layan gambar hari ni. Jom tengok kakzi bakar pizza ni. Tak susah pun, just masukkan dalam oven , tunggu beberapa ketika dah siap!!!



sedang membakar





Tengok pizza ni.. yummy kan kan kan.. hehehe

yang one slice tu hilang, dah selamat masuk dalam peruttt.... .. Tapi memang sempoi sangat sebab resepi takda tiba-tiba dah ada segala, heheh . 

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...