Followers

Sponsored Advertisement

.

JALAN - JALAN CARI MAKAN : SABAH ... SEDAPNYA SEAFOOD


Sepanjang perjalanan ke Sabah, yang paling seronoknya makan seafood... semuanya sedap dan murah.. best best dan best suka sangat.. suka juga ke pasar Philippines . Norzi baru pernah 2 kali ke Sabah atas beberapa urusan. Norzi pergi ni pada tahun lepas. Norzi pergi beberapa tempat dan sempatla berjalan ke beberapa tempat-tempat utama di Sabah. Norzi pergi  ke kaki GUnung Kinabalu atau pun Kinabalu Park. Tak banyak gambar yang dishare di sini sebab kebanyakannya penuh dengan muka norzi :) . Jadi ada beberapa keping yang telah di pilih untuk disharekan di sini... 


Masa sampai saja di Sabah, kami makan kat belakang pasar Philippine. Agak sesak juga  Kawan yang recommend makan kat sini... mula2 agak ragu2 juga..bukan apa masyarakat di sana adalah sikit2 iras muka macam garang2 kan..hihihi   tempat orang ..sebab tu la was2 takut2 tu ada juga...masa dah sampai sana tu, malam, kami sempat check in sebelum pergi makan sebab malas nak bawa beg yang besar tu ... kami order ikan dan sotong.. harga lebih kurang rm30 tuk ikan.. dan rasanya rm30-rm40 untuk sotong tu semua..lebih kurang la... tapi lepas makan merata2 di sabah, kawasan depan pun ada orang juga ikan bakar dan seumpamanya, rasanya kat bahagian depan lagi ok dari segi kedai, kebersihan dan persekitaran.. ianya sebaris ngan kawasan water front... dalam 15mins walk..





Sepanjang ke Kinabalu Park, banyak sangat capture gambar... antaranya gambar kat atas ni.. makin lama makin sejuk kat atas,,, macam mak naik cameron juga ...di Kinabaalu park sempat la jalan2 kejap, naik 4 wheel drive masa tu , kami menyewa dengan kos RM210 sehari.. kami sewa di airport. Masa pergi tu memang ramaila pelancong macam kami.. :)  pemandangan memang cantik sangat sepanjang perjalanan. memang tak dapat di nafikan..menikmati panorama alam semulajadi adalah sesuatu nikmat yang sangat norzi dan keluarga hargai. Kami memang menghargainya..






Sepanjang perjalanan turun, kami jumpa kedai yang jual sayur2 segar.... norzi tak beli apa2 pun sebab kalau beli nanti tak sempat bawak semenanjung semua dah layu kan.. so , kami tengok2 aje lah dan cuci2 mata.. :)


Kami juga singgah ke tempat ikan kelah.. wah banyak sungguh ikan... yang tak takutkan orang.. memang ada spesies orang tak takut ikan, dan ikan ni pun tak takut orang.hehe ..norzi takut ikan , jadi  norzi takla letak kaki dalam air. sebab ikan kelah ni, kalau kita masuk kat air, semua akan serbu dan gigit2 kaki kita.. owh memang ngeri..tak sanggup rasanya.. kolam ni tak la besar sangat... masuk pun tak boleh lama, per entri dalam rm5 kalau tak mandi.. untuk 15minit. kalau nak mandi rm10 tapi dalam masa 15minit tu la sebab lepas tu orang lain plak nak masuk..kalau tidak jadi sesak la kat tempat tu....

sepanjang di sana, banyk benda2 menarik. tapi bila benda dah pun menjadi sejarah, dan lambat direkodkan, banyak la yang lupa. tips the do's dan the dont's tak dapat nak senarai kan satu2 sebab bnyk lupa tapi from time to time if norzi ingat norzi akan update di sini ya.








 kami juga pergi makan dekat dengan masjid di KK. kat sini makanan nya okla , not bad... kami makan 2 kali.. suasana memang menarik... memang seronok sangat.. ni gambar silhouette norzi :)... banyak lagi nak update tapi atas sebab kekurangan masa hari ini , norzi update later la ya di lain kelapangan. wassalam.. 

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...