Followers

Sponsored Advertisement

.

PUNCAK MUTIARA CAFE, PULAU PINANG


Assalamualaikum dan salam sejahtera,...malam-malam sikit , Norzi belek la album lama. Norzi terjumpa gambar masa Norzi ke Pulau Pinang. Norzi selalu dengar yang Pulau Pinang ni adalah syurga makanan sebab macam-macam makanan ada sini dan semuanya sedap-sedap, Norzi setuju sebab di sana makanan nya sedap... Sebab itu lepas pergi beberapa kali ke Pulau Pinang, Norzi masih ingin ke sana lagi...dan lagi... jika ada peluang untuk menikmati makanan di sana selain utk berjalan dan ke Batu Feringghi, Pasar Chowrasta , Padang Brown.. dan menikmati makanan-makanan lain..

Macam Norzi selalu tulis, banyak sangat info tentang restoran yang Norzi dah kunjungi untuk di share kan disini ..tapi kadang2 tak sempat. Ok ni Norzi share pasal Restoran Puncak Mutiara Kafe, di Kampung Pelet, Pulau Pinang.

Restoran ni terletak di Kg Pelet. Untuk sampai di sini .,, kena melalui jalan kampung. Kalau tak betul-betul guna GPS boleh sesat la, sebab lokasi agak dalam. Untuk memudahkan perjalanan anda yang ingin ke sini, Meh Norzi share alamat dan GPS coordinate, jadi senang untuk anda cari  , InsyaAllah..



  GPS Coordinate

                    N5.41517° E100.45613°

Address::Lot 179, MK 3, Kampung Pelet,
14400 Bukit Mertajam,
Pulau Pinang.
HotLine No  :1-700-81-9595
Tel No:604 - 522 8502 / 522 8503
Fax No:604 - 5228501
H/P No:012 - 5175503 / 012 - 206 5003 /
012 - 286 5363
Email:query@puncakmutiara.com



Di kafe ini disediakan pelbagai jenis makanan . Dibawah adaah beberapa thumbprint pic yang norzi ambil dari laman rasmi Puncak Mutiara untuk memberikan gambaran jelas kepada pembaca. So, dari rumah dah bole fikir nak makan apa..kan :)..?

                  

terdapat pelbagai jenis menu di sini. Ni hanyalah sebahagian nya. Mungkin ini adalah mostpopular menu yang pernah di order oleh kebanyakan pelanggan..


Yang kat bawah ni ada lah nasi baryani yang Norzi order. Harga pada masa itu ada RM19.90 . Norzi ambil Nasi Beryani Kambing. Minum pulak air kelapa, tapi norzi dah tak sempat snap pic, or mungkin ada ..gambar duduk dalam external hard disk drive ..InsyaAllah kalau jumpa nanti Norzi update gambar2 lain di sini..




Makan di sini memang menarik dan lain dari yang lain. Harganya adalah berpatututan, bergantung kepada menu yang di order ,tetapi sudah tentulah bukan harga macam makan nasi campur ya...Untuk nasi beryani yang Norzi order ni harga nya RM19.90 sepinggan pada masa tu  sekitar bulan~ November tahun 2011. Wah dah macam dah jadi bahan sejarah je rasanya sebab tahun 2011 punya cerita :). Tak pasti samada harga kekal atau tidak ya...Norzi cuma nak kongsikan tempat ni dan sekiranya ada yang memang nak singgah sini untuk rasa, sila buat semakan harga semasa terlebih dahulu ya. 

beberapa keping gambar yang Norzi ambil dari website Puncak Mutiara Kafe. Pemandangan kafe pada waktu malam... Norzi datang siang , jadi takda gambar pada waktu malam . 




sumber 




Sampai sini sahaja. Selamat malam . 


1 comment:


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...