Followers

Sponsored Advertisement

.

ARNAB COMEL MAKAN LOBAK MERAH

Assalamualaikum, beberapa hari sebelum ini , ada seekor arnab  masuk ke laman rumah Norzi. Comel sangat. Tapi Norzi takut nak pegang sebab arnab yang comel ni berbulu..eii takutnya.. tapi anak-anak Norzi semua excited sebab haiwan nampak mesra. 





Masa arnab datang, anak-anak Norzi sibuk mencari carrot. Norzi risau kerana tidak faham atau mahir cara-cara penjagaan arnab. Dikhuatiri arnab ini ada jadual makanan tersendiri.  Semua sibuk cari carrot dalam peti ais. Tapi anak-anak ni lagi kita tak bagi , lagi nak buat .Norzi tolong belahkan carrot kepada 2 bahagian dan bila diberi pada arnab, arnab makan dan itu first time tengok arnab makan live.. comelnya. suka...

Arnab comel itu rupanya milik jiran Norzi . Mereka membela arnab dan juga kucing. Comel sungguh arnab dan kucing diaorang. 




Comelkan armab ni


Layan gambar arnab yang comel dan nampak baik..dan berperwatakan baik . seriously so lovely.




Arnab ni bukan sahaja comel... malah tengok dari jauh pun gebu sahaja. 



Walaupun arnab ini comel dan gebu, tapi ianya bukanlah species agora. Kalau nak tahu, ada sejenis arnab berbulu tebal yang dikenali sebagai angora, yang mana arnab ini berasal dari Ankara, Turki. Arnab angora yang berbulu tebal ini, sama seperti Kucing dan kambing Angora. Nak tengok Arnab comel dan gebu yang luar biasa, rujuk di bawah. (Sumber)

 Arnab angora (sumber)





Arnab aggora yang berbulu tebal boleh menghasilkan kain angora. (sumber)






No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...