Followers

Sponsored Advertisement

.

MAKAN TENGAHARI DI LANGKAWI

Assalamualaikum ..kali ini Norzi sharekan tips makan di Langkawi... atau dengan kata lain Jalan-jalan cari makan di Langkawi. Dengan beberapa kali pengalaman Norzi ke Langkawi, Norzi akan sharekan beberapa lokasi restoran makan di sekitar Langkawi...tpi untuk entri kali ini kita fokus dekat restoran Trimula sahaja .. dah lewat malam ,Norzi tulis entri by entri ya.. Kalau sampai di Langkawi, terdapat dua bahagian utama yang kita akan pergi satu bahagian pantai sekitar Chenang iaitu di sekitar pantai Chenang Langkawi, dan satu lagi sekitar bandar Kuah , iaitu lokasi terbaik untuk bershopping barang bebas cukai khas bagi mereka yang datang ke Langkawi dengan niat untuk  membeli belah. 

Memandangkan Langkawi adalah tanah bebas cukai dah tentulah barangan yang di jual di Pulau Langkawi bebas cukai,  harga pula tentulah murah, jadi memang Norzi nak beristirehat dan bershopping je kali ni... .. tiada aktiviti air pada kunjungan kami kali ini ... Tetapi kami  ke Chenang juga untuk makan malam sahaja, iaitu makan seafood di Restoran Hj Ramli. Sementara aktiviti mandi manda di pantai dan naik bot Norzi tidak pergi..masa anak Norzi yang kedua berusia enam bulan kami pernah menaiki bot ke Tasik Dayang Bunting / Pulau Dayang Bunting. Pengalaman yang tak akan dilupakan.

Oleh sebab niat nak shopping, Norzi mengambil hotel di sekitar pekan Kuah, iaitu Dayang Bay Resort. Di pekan Kuah juga terdapat beberapa tempat makan tengahari untuk menjamu selera , tetapi Norzi sekeluarga makan tengahari di Restoran Trimula sahaja. Restoran ini berada dekat dengan Poliklinik Perdana Langkawi. Jadi jika ingin mencari lokasi Restoran Trimula ini, boleh sahaja cuba menggunakan aplikasi Waze . Hidangan makanan merangkumi ikan bakar, daging bakar , ayam bakar, lauk pauk yang pelbagai, ulam-ulaman, mee dan bihun sup kedah style, bubur nasi dan macam-macam lagi. Memang best kedai ni selain harga yang ditawarkan juga murah. 




Persekitaran  lokasi restoran Trimula 


Makan di Restoran Trimula ini memang selera kampung, sesuai dengan tekak makanan kampung kegemaran Norzi. Nak ulang lagi sekali.. sepanjang Norzi berada di Langkawi, setiap makan tengahari kami makan di sini. Ini menunjukkan betapa kami suka sangat makan kat sini :).  Malam makan ikan bakar atau seafood yang best dan segar ... seronoknya Langkawi. Sukaa sangat!  

Hari pertama Norzi dapat ayam panggang. Rasa memang best and highly recommended untuk ke restoran ni. Keesokkannya Norzi sekeluarga datang lagi , dan dapat makan daging panggang pula. Kali ini Norzi sempat la tangkap gambar makanan sebelum kehabisan.  Alhamdulillah memang sedap sangat makanan selera kampung ni sangat-sangat memenuhi citarasa dan selera kami sekeluarga.,lagi - lagi masa makan tu memang sah tengah lapar... apa yang masuk mulut ni semuanya sedap.. hihi. Kalau tak percaya, cuba pergi time lapar.. :)



Ini adalah lauk- pauk yang Norzi sempat tangkap.. lain-lain gambar sudah selamat di makan. Hidangn nasi di atas adalah nasi Norzi. Makan memang la banyak.. Norzi ada ambil udang masak kunyit  juga untuk ratah-ratah di pinggan lain.. udang yang di hidangkan di sini besar-besar dan segar. Udang yang dimaksudkan seperti gambar di bawah.





 besar tak udang ni? Sesekali memang tak fikir diet dah.. fikir makan aje :)


Persekitaran di dalam kedai makan. 

Sampai sini dahulu, selamat melancong.
Norzi~

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...