Followers

Sponsored Advertisement

.

ALAMANDA PUTRAJAYA : SPAGHETTI LAMB ALA KING


Assalamualaikum, aktiviti hujung minggu kami , biasanya jika tidak pulang ke kampuang halaman suami, mengunjung mak dan abah Norzi, kami juga jalan-jalan cari makan. Aktiviti super best misi mencari yang sedap. Tapi akan jadi tidak best kalau lepas makan , resepi tak best. Kali ini kami sekeluarga makan di Food Court Alamanda Putrajaya. Kami pesan Spaghetti Lamb Ala King. Sedap resepi kat sini. Lamb di bakar , dan makan dengan spaghetti . Letak chilli flakes lagi , pedas dan sesuai dengan tekak orang Malaysia. Kami semua memesan menu yang sama kecuali dua orang kanak-kanak yang tak tahan makan pedas ni.



Spaghetti Lamb Ala King

Kalau makan hujung minggu orang sesak sangat di food court ni.  Biasanya Norzi pergi malam. Tapi ada satu malam tu , lamb habis.. tinggal ayam sahaja. Kalau Chicken Alal King , bagi Norzi ianya tidak sesedap resepi Lamb Ala king . Kami tetap order kerana nak cuba.. dan anak-anak Norzi semua suka makan spaghetti di sini. Lepas makan merengek nak masuk Toys R Us. Itu aje la kerja anak-anak ni..selalu Norzi melencong jauh bagi tak ingat Toys R Us , tapi diorang ni ingat juga..alahai anak-anak kecil ni..




Khalisah makan spaghetti carbonara 







Razin tengah sibuk makan, mama sibuk snap pic. 




Fatimah dan Khalisah

 Tips makan di  Food Court Rasa Alamanda Putrajaya adalah , sila dapatkan tempat duduk dahulu. Kemudian buat pesanan dan bayaran makanan. Lepas tu terus pergi beli air di tengah tempat makan. Selesai membeli air, sila ke kaunter makanan untuk mengambil makanan. 







Spaghetti carbonara





Untuk rujukan, ini adalah resit pembelian. Harga sepinggan Lamb Ala king adalah RM15.90 sementara 1 carbonara beef RM12.90. 


Lepas makan ni, Norzi beli lamb macam ni tapi yang frozen. Niat nak buat sendiri tapi tidak pasti bila masanya. Nanti Norzi up entri kalau susah selesai masak lamb. Mungkin panggang sahaja dan makan dengan black pepper sauce. Agak-agak nak makan lamb ala king kami sure datang Alamanda. 


Selamat menjamu selera.
~Norzi

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...