Followers

Sponsored Advertisement

.

MAKAN MALAM DI SYSABAN , CYBERJAYA


Destinasi menjamu selera makan malam Norzi dan keluarga. Kali ini kami makan di Cyberjaya lagi. Kami memilih restoran Sysaban iaitu restoran makanan dengan juadah Arab.  Dahulunya restoran ini dikenali sebagai Dima. Sekarang ianya telah bertukar pihak pengurusan dan dikenali sebagai Sysaban. Ianya teletak di bangunan berdekatan dengan Bank Islam di Cyberjaya, bezanya Bank Islam menghadap ke hadapan jalan utama tetapi Sysaban adalah menghadap belakang..  Jika sebelum ini Norzi pernah menulis makan di Cyberjaya di restoran Saba',  Mr Kabab and Biryani, burger bakar, ayam penyet, Mat Ayam kampung dan ikan bakar. Sebenarnya memang banyak restaurant makanan di Cyberjaya. 




Ini adalah menu terbaru di sini. Spaghetti daging. Rasa spaghetti ini sama macam restoran Arab semasa Norzi makan di Guangzhoa, China .  Anak Norzi pun suka... ini kali pertama order spaghetti dan sangat sedap. Ada hari lain order , terpedas pulak tukang masak buat. Kalau resepi asal sangat highly recommended.










Khalisah suka sangat spesis roti arab. Selain roti arab, roti nan dan semua roti seangkatan ini dia suka. Kalau di resoran Saba Norzi suka menu Lam Aoukdah . Daging Lamb yang di hidangkan dengan roti arab. Teksturnya agak keras tapi sedap. Suami Norzi tak suka roti arab, jadi kongsi dengan anak-anak, sebab anak-anak Norzi semua sama citrasa.




Nasi Khabsah daging kambing

Berlainan dengan restoran arab yang pernah kami kunjungi, Restoran Sysaban menyediakan makanan dengan hidangan mengikut kuantiti yang diperlukan oleh orang Malaysia, small portion. Oleh itu , pesanan didatangkan dengan saiz mini, small, medium, Large. Untuk hidangan di atas dan di bawah ni sesuai la dengan perut Norzi dan suami , kami makan mini sahaja. Kalau orang arab makan mungkin lebih.






Nasi zurbiyan ayam. Mini size. 



Anak Norzi

Oleh kerana ni adalah dinner, Norzi sekeluarga terus je makan lepas balik sekolah. Mandi pun tak sempat. Kebelakangan ini, kalau dah masuk rumah , tiba-tiba rasa malas nak keluar. Kalau penyakit big M dah bertandang jawapannya memang memerap di bilik la.... dan sebenarnya banyak benda perlu di buat... 


Pernah minum aiir lemonade?. Setiap kali datang sini Norzi mesti order lemonade. Anak-anak pun suka. Nak tau kenapa Norzi suka minum lemonade, tentulah kerana khasiat dan kebaikan lemon. Baca entry  khasiat dan kebaikan lemon di sini.


Kesimpulannya, makan sedap. Alhamdulillah... masa kami datang tidak ramai pelanggan lagi, jadi cepat makanan sampai... dan kami dapat diskaun makan di sini. Alhamdulillah. 

Salam ceria,
~Norzi

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...