Followers

Sponsored Advertisement

.

RESEPI : MAKARONI BAKAR

Assalamualaikum, selamat berhujung minggu. Hari ni masih bercuti sempena dengan hari Kemerdekaan Negara yang ke 57.  Entry ni bukan buat minggu ni pun, buat beberapa hari sudah. Norzi masak makaroni bakar. Resepi ni Norzi dapat inspirasi dari buku 222 Easy Recipes of Italian Cuisine. Pasta. Masih ingat tak dengan buku ini yang Norzi beli di sini. Masakan Italian style lebih kurang sama aje... semuanya berasaskan pasti. Sesekali makan pasta memang best. Kerap sangat jadi jemu. Tetapi Italian food memang kena dengan selera Norzi. Untuk kali ini, Norzi masak menggunakan bahan yang ada sahaja. Resepi Norzi add malam sebab ada tetamu akan datang hari ini, masa terhad sangat.. sebe Norzi masak kari dengan chappati dan puding custard. 


Makaroni yang telah di rebus dan di tos. Norzi rujuk   buku 222 Easy Recipes of Italian Cuisine. Pasta. 




Macam Norzi maklumkan tadi, Norzi rujuk buku ini sebagai inspirasi sahaja. Tetapi bila waktu hands-on, tentu ada perubahan berlaku. Norzi ada ubah bahan-bahan agar di Melayukan sikit. Atas kesuntukan masa, Norzi share resepi Norzi lewat malam ya..  

Norzi bakar dalam pemanggang ajaib. Saja guna sebab nak tengok fungsinya bila membakar.. 



Salam ceria,
~Norzi

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...