Followers

Sponsored Advertisement

.

CENDOL BAKAR DENGKIL

Sessi JJCM atau Jalan Jalan Cari Makan kali ini adalah di warung Cendol Bakar Dengkil. Kawasan ni dekat untuk yang berada di sekitar Cyberjaya, Dengkil , Putrajaya.. walaupun putrajaya tak adalah dekat sangat sebenarnya. Norzi memang tak pernah nak singgah sini. Tapi ada satu hari tu, balik dari Johor, oleh sebab sesak sangat kerana sempana cuti panjang ..suami bawa jalan lama. Jadi nampakla kedai Cendol Bakar. Dari jauh dah nampak dah banner. Kedai makan ni ada di kedua-dua belah kiri dan kanan bahu jalan. Oleh sebab panas ...jadi nampak iklan cendol ni memang menarik perhatian. Norzi tanya hubby cendol bakar tu macamana rupanya... bila tanya pekerja dia , dia bagi tahu air gulanya di bakar... rupanya bila tanya kawan-kawan nama cendol bakar ni sebenarnya Bakar tu nama orang. Tergelak sebab percaya kata-kata pekerjanya.



Warung ni kecil sahaja . Menyediakan pelbagai resepi cendol. Antara resepi cendol yang boleh di dapati di sini adalah Cendol Bakar atau CB Durian harganya RM4.00 , Cendol Bakar (CB) RM2.50, Cendol Bakar Pult RM3.00, Cendol Bakar Tapai RM 3.50, Cendol Bakar Jagung RM3.00


  Cendol jagung yang kami order


 Cendol durian . Tapi cendol durian ni terlalu manis...  dan rich sangat




  Anak Norzi pesan nasi ayam. .



 dan menu rojak ... rojak campur campur Norzi tak pernah makan ni .. cicah dengan sos merah macam sos cucur udang.


Ada lagi satu pasal makan cendol di Melaka. Betul betul di Bandar Melaka, Nanti Norzi entrikan . Salam ceria di pagi Rabu . Semoga Allah mempermudahkan urusan kita seharian.


Salam ceria,
Norzi~

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...