Followers

Sponsored Advertisement

.

TIP PANDUAN MAKANAN SIHAT BUAT IBU MENGANDUNG

Produk Shaklee ibu mengandung, bayi comel, makan ketika mengandung, vitamin mengandung , elak mual loya hamil

Tatkala para ibu disahkan hamil , tentu sahaja kegembiraan akan terpancar di wajah. Sepanjang proses kehamilan, para ibu digalakkan   mengambil makanan yang seimbang dan teratur sepanjang proses kehamilan / mengandung. 



Tips Pemakanan Sihat buat Semua Ibu Mengandung
 Antara makanan terbaik untuk ibu hamil adalah merangkumi 
-Roti bijirin penuh dengan serat, kalsium dan zat besi , vitamin B dan asid folic

-Semua jenis buah-buahan.Perbanyakkan mengambil buah oren semasa mengandung InsyaAllah kulit ibu dan anak pun cantik kerana tinggi kandungan vitamin c. 

-Selain itu, ibu mengandung sangat digalakkan mengambil makanan tenusu seperti keju, yogurt dan lain-lain

-Ibu mengandung juga digalakkan mengambil sayur-sayuran berdaun hijau gelap sejuk beku dan segar mengandungi vitamic C , serat dan asid folic. 

-Buah-buahan seperti aprikot

-Kekacang juga baik untuk bakal ibu




Buah aprikot baik  untuk ibu mengandung Pic source


Selain dari tip pemakanan sihat, mengamalkan diet yang sihat adalah cara terbaik untuk mendapatkan vitamin dan mineral yang anda perlukan sepanjang proses kehamilan. Walaubagaimanapun , seseorang individu itu tidak semestinya mendapat kesemua khasiat nutrien utama di dalam sesuatu hidangan . Oleh sebab itu , bagi ibu-ibu yang sedang hamil atau berharap dan bersedia untuk hamil , pengambilan vitamin pranatal adalah sangat penting bagi melengkapkan kekurangan nutrien sepanjang proses kehamilan . Lebih-lebih lagi  apabila pengambilan makanan seimbang terganggu apabila ibu mengandung sering berasa loya atau mual sepanjang trimester pertama dan tidak dapat makan dengan teratur. 

Apakah perbezaan  vitamin prenatal  (iaitu vitamin yang perlu di ambil semasa proses kehamilan) dengan vitamin biasa? Vitamin prenatal biasanya mengandungi lebih banyak asid folik dan zat besi daripada mengambil multivitamin dewasa standard . Selain keperluan asid folic dalam mendorong perkembangan baik tiub neural. Sementara vitamin zat besi menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi. Zat besi juga membantu mencegah anemia , suatu keadaan di mana kekurangan sel darah merah. Kalsium khas untuk tulang kerana pembetukan gigi , tulang bayi memerlukan sumber kandungan kalsium yang tinggi dari si ibu. Oleh itu corak pemakanan sangat penting sepanjang proses kehamilan. Selamat menjaga kesihatan untuk semua ibu mengandung.

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...