Followers

Sponsored Advertisement

.

CUTI-CUTI MALAYSIA : BAGAN LALANG

Pada 4 Mac 2012, Norzi sekeluarga just nak berjalan2 mengisi masa bersama. keluarga.. so, the best activity selain bersukan ialah pergi ke pantai..since tempat yg paling dekat dengan tempat Norzi adalah Bagan Lalang, so my hubby and 1 decided pergi ke Bagan Lalang instead of PD. Before that, Norzi ada try buat hotel reservation sekitar Khamis/ Jumaat  di PD over the phone, unfortunately all fully booked. So, kami pun setuju la pergi Bagan Lalang .. and both my husband and i decided to have dinner kat situ..and makan sea food..

Once we reached Bagan Lalang,  first thing yang terlintas kat kepala masa tu, adalah rasa suka sangat bcoz the scenery sangat2 cantik.. kat tepi2 jalan banyak orang meniaga ..biasala kan ..ada pelampung, bola, slipper dan semua keperluan untuk aktiviti air.. first thing first, anak2 dah melonjak2 nak beli layang-layang lah, plastic shapes untuk sand castle, dan bla bla bla... walaupun dah banyak kali beli... akhirnya kena beli lagi sebab tak bawa pun yang ada di rumah tu.. so both of us pun beli la.. 

Before beli, Norzi and famili pekena cendol, abc, air kelapa dan pisang goreng dan keledek goreng...sebenarnya gambar banyak snap masa kat sana , but masa tengah2 sibuk tangkap anak ikan kat air, camera yg kat dalam beg pun terjatuh dari beg dan tenggelam.. bila angkat,  basah sudah,.so sampai hari ni belum boleh on... sedihnya..it was my 5th camera .. so dalam kesedihan tu,, morale of the story, setiasa lah menzipkan bahagian beg yang boleh memuntahkan isi perut beg tu... 

sebab nak abadikan gambar2 ngan anak2 Norzi, Norzi still cari jalan nak capture all the precious moments ..gunakan la resource lain iaitu handphone. (apalah sangat gambar dari handphone kan...). since sampai di Bagan lalang pun dah lewat, sempatla layan the kids main sekejap..kalau kata tak boleh, takut menghampakan perasaan anak2... apalagi..anak2 main sampaila hampir senja,...sempatla snap beberapa pics untuk di jadikan kenangan buat keluarga kami..



 see ...sibuknya diorang korek, korek , korek dan korek lagi pasir tu..mana castle nyeee... :)




Apakah rupa bentuk castle ini sebenarnya...  belasah aje la... janji the kids seronok  main pasir and air.. gambar2 lain semua nya gone sebab sd card basah.. esok nak cuba transfer gambar, kalau berjaya boleh la Norzi update sikit masuk sini.. :)

selain main pasir, ada juga main layang2..aingin kuat and layang2 pun terbang tinggi ..memang fun sangat..




 Look at my girl... what a fun time!





 Sampaila matahari dah nak terbenam, cepat2 la kami pack barang dan nak tukar baju budak2 , mandi dan solat di kawasan berhampiran..




Dalam kata cepat...cepat... sempat lagi tu the eldest membuat percubaan untuk tangkap ikan lagi.. memang seronok sangat.. rasa tak puas sebab sekejap sangat...
 Look, they are having fun ..




Then, semua ready untuk tukar baju... bila dah siap semua, hari pun dah gelap..hubby pun batalkan hasrat nak stay for dinner sebab jalan nak ke Bagan Lalang agak gelap... so lepas solat, cepat2 la drive balik.. Dalam perjalanan semuanya ok, tapi adalah terserempak dengan accident antara motosikal dan 4 wheel drive... kami banyak2 berdoa sahaja sebab ngeri juga ada orang kat atas jalan.. Before sampai rumah, semua mesti isi perut sebab semua dah kepenatan, Norzi pun dah tak larat nak masuk dapur untuk masak, so lepas dinner,  sampai saja rumah, the kids telah diminta mandi again, and tukar baju tido sebelum semua zzzzz.... memang exhausted semua orang...

Overall , untuk pergi ke Bagan Lalang , Norzi secara peribadi menilai sebagai ok untuk mengisi masa lapang bersama anak2.. Ingin Norzi tekankan.. tak banyak development di kawasan sekitarnya. , dan kepada sesiapa yang nak datang dan makan di Bagan Lalang, digalakkan survey dahulu dan perhatikan kadar kebersihan kedai untuk kepuasan dan menjamin kesihatan..  sekian

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...