Followers

Sponsored Advertisement

.

ALAS MEJA MENGGUNAKAN TEKNIK CAPAN

Assalamualaikum, salam sejater, musim peperiksaan dah berlalu ... alhamdulillah dapat ambil sediikit masa untuk share kan aktiviti musim peperiksaan hari tu. Untuk matapelajaran seni visual tahun 4, anak Norzi dapat 4 soalan. Antaranya adalah:
1) teknik kolaj
2) alas meja gunakan teknik capan
3) menganyam 
4) membuat topeng

dalam banyak-banyak  ni, akhirnya anak norzi memilih menggunakan teknik capan. Norzi sokong dengan bantu Fatimah menyediakan 3 bentuk asas untuk mendpat bentuk bunga, daun dan ranting secara ulangan untuk dapat hasil alas meja. Warna yang digunakan adalah 

merah
orange
hijau 
coklat

Norzi menunjukkan sedikit kepada Fatimah sebelum dia memulakan aktiviti. jom tengok hasil kerja kami!




Pertama sekali  , dapat kan bentuk yang di ingini. Sediakan terlebih dahulu.
kami menggunakan carrot / lobak.
sedikan warna yang diperlukan (warna air)
pallet utk meletak warna air




sorry eja agak messy :) .
Ni yang Norzi buat. Lepas tunjuk, mata ni dah tak larat angkat dah, so Norzi pun nak baring sekejap dan biarkan dia buat sendiri..hasilnya seperti di bawah;;;




Ini lah hasil kerja anak Norzi 
untuk kali ini, secara peribadi, Norzi lebih suka hasil capan anak Norzi berbanding hasil Norzi. ianya lebih halus dan nampak asli. Lepas beberapa minit, Norzi tengok dah siap dan suka dengan hasilnya. Alhamdulillah .. atas nikmat yang Allah berikan ini.

Semoga membantu!
~Norzi



No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...