Followers

Sponsored Advertisement

.

SET MENGANDUNG SHAKLEE (TERBAIK UNTUK IBU MENGANDUNG)

Sepanjang proses kehamilan, adalah menjadi lumrah  para ibu mencari-cari produk untuk digunakan sepanjang proses kehamilan.  Vitamin Pra-natal atau lebih dikenali sebagai vitamin ibu mengandung sangat penting untuk kedua-dua , ibu dan bayi yang dikandung.

Pentingnya Asid folik , besi , dan Kalsium sepanjang proses kehamilan


Di awal proses kehamilan, Dr  akan memberikan asid folic selepas anda disahkan hamil. Ianya perlu diambil sepanjang proses kehamilan. Selain itu , para ibu hamil digalakkan mengambil makanan seperti sayur-sayuran berdaun hijau , kacang , kacang , buah-buahan sitrus , dan makanan lain yang seumpamanya . Walaupun begitu, adalah idea yang baik untuk mengambil makanan tambahan dengan jumlah yang dicadangkan lebih-lebih lagi bagi ibu hamil yang kurang selera makan atau sering berasa loya dan hilang selera makan lebih-lebih lagi di awal proses kehamilan.


Maklumat dari American Congress of Obstetricians and Gynecologists menyatakan bahawa ibu hamil perlu mendapatkan diet yang lengkap dan seimbang dengan semua keperluan nutrisi.


Kalsium sangat penting bagi seorang wanita yang hamil kerana sepanjang proses kehamilan, kalsium juga diperlukan oleh bayi yang dikandung bagi pembentukan tulang. Maka, sekiranya ibu kekurangan kalsium, ini boleh meninggalkan kesan kepada ibu seperti kehilangan kepadatan tulang sendiri selain boleh menyebabkan gigi mudah reput. Oleh yang demikian , pengambilan kalsium adalah sangat penting untuk jangka masa pendek dan panjang. 








Set lengkap Shaklee untuk Ibu Mengandung mengandung/ sebelum bersalin


Harga Set Bersalin Shaklee Kandungan / botolHarga (RM)
Vita-C Plus Sustained Released180 bijiRM92.50
Multivitamin Vita-Lea dengan Iron120 bijiRM88.75
Vitamin B-Complex120 bijiRM53.75
Zinc Complex120 bijiRM37


Selepas proses kehamilan, seterusnya para ibu akan melalui proses berpantang pula.





Selepas melalui 9 bulan proses kehamilan. anda akan melalui fasa berpantang selepas bersalin pula. Sepanjang fasa ini , anda perlu menyesuaikan diri dengan merawat diri sendiri selain perlu memberikan perhatian kepada bayi anda dan juga proses menyusukan bayi dan mengepam susu mengikut jadual atau mengikut keperluan. Tahniah untuk para ibu ya mempunyai banyak susu. Tmemudahkan para ibu mengetahui apakah set menyusu Shaklee, anda boleh teruskan membaca di sini.


















No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...