Followers

Sponsored Advertisement

.

MAKAN DI RESTORAN MR KABAB & BIRYANI CYBERJAYA

Assalamualaikum , selamat malam.. suka tak makanan Arab? Kalau sekitar Cyberjaya , memang mudah untuk ke restoran - restoran makanan Arab. Selain di Cyberjaya, sekarang restoran-restoran Arab juga mudah didapati di sekitar Wangsa Maju, Ampang, Kota Damansara , Shah Alam dan banyak lagi lokasi yang mudah kita dapati Restoran Arab. Masakan Arab ni kebanyakannya memang sedap . Kalau tak sedap .. tu bukan salah makanan,tetapi mungkin salah tukang masak :)


Tengahari tadi Norzi dan rakan-rakan makan di Restoran Mr Kabab & Biryani di Cyberjaya. Restoran Mr Kabab & Biryani ini juga ada di Putrajaya . Untuk lokasi di Cyberjaya, Mr Kabab & Biryani terletak di Domain Berdekatan dengan bangunan Mustapha Kamal [Emkay], bertentangan dengan restoran Mat Ayam Kampung dan sebaris dengan Restoran Singgoti , Tutti Fruity. Kalau yang selalu ke Cyberjaya tentu familiar dengan restoran ini. Ini bukan kali pertama Norzi ke sini, tetapi sudah dah beberapa kali.. Kalau makan tengahari sesuai makan di sini kerana restoran yang dilengkapi dengan penghawa dingin jadi sangat selesa.


Norzi order Roti Nan cheese + come with kuah dal. Rakan Norzi order nasi . Lupa la nak capture nama nasi-nasi yang diorang order. Oleh sebab Norzi kawal pemakanan , jadi sekeping roti nan cheese , kuah dal dan secawan air buah tembikai sudah memadai., walaupun sebenarnya rasa macam nak makan banyak hehe. Tapi mengenangkan berat badan ni, kena la cekal sikit. Tetapi dengan menu Norzi yang super simple tu , Norzi rasa senak dan kenyang mungkin disebabkan minum terlalu banyak air batu. Gelas besar sangat , sesuai untuk orang bersaiz besar. Tapi orang bersaiz ordinary pun minum kasi habis...suka menikmati serat air tembikai.



Naan cheese dengan kuah dal. Nan cheese memang terbaik , sesuai dengan selera Norzi.



Ni pula nasi arab dengan daging

Sebelum ni Norzi pernah makan nasi Arab dan juga nasi Pakistan. Cuma Nasi Pakistan tu teksture nasinya macam beryani kita... tapi rasanya biasa-biasa sahaja. Terpulang kepada citarasa masing-masing.

Nak memudahkan rakan-rakan yang nakke Restoran Mr Kabab ni ; alamatnya seperti di bawah:
Mr. Kabab & Biryani
Jalan Diplomatik 3/1, Presint Diplomatik Putrajaya
62050 Putrajaya, Wilayah Persekutuan, Malaysia 




Salam ceria,
“Jazaakumullah Khairan Katsiran Wa Jazaakumullah Ahsanal Jaza” (جَزَاكُمُ اللهُ خَيْرًا كَثِيْرًا وَجَزَاكُمُ اللهُ اَحْسَنَ الْجَزَاء) adalah “Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.



~Norzi




roti nan , roti nan cheese , nan cheese sedap cyberjaya , roti naan , tempat makan selesa cyberjaya, nasi arab cyberjaya



No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...