Followers

Sponsored Advertisement

.

NASI ARAB KABSA DAGING KAMBING

Alhamdulillah , hari Rabu pertengahan minggu, masa berlalu terlalu pantas sekali. Menghitung hari sahaja , menjelang detik 31 Ogos 2014 , hari kemerdekaan Negara yang ke 57 tahun...   
Just nak share aktiviti Norzi hari ini , makan tengahari Norzi sedikit istimewa, menu  nasi arab. Siapa yang tidak suka nasi Arab kan... Kalau di Cyberjaya , restoran makanan Arab mudah untuk ditemui. Antara restoran makanan arab yang popular adalah Restoran Saba' , Restoran Sysaban (yang dahulunya dikenali sebagai Dima). Kedua-dua restoran Arab ini sangat popular walaupun ada perbezaan ketara dari segi harga yang ditawarkan dan menu yang berbeza. 

Hari ini menu tengahari makanan Arab Norzi adalah Nasi kabsa kambing serta ayam. Oleh sebab Norzi penggemar daging kambing, jadi cepat-cepat Norzi pilih kambing. Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua. Oleh sebab phone tertinggal, terima kasih juga kepada individu atas bantuan khidmat mengambil gambar dan  kiriman gambar-gambar nasi arab ini :) . Jasamu dikenang.




 Menu Nasi Aeab Kabsah Ayam



Menu Nasi Arab Kabsa Kambing



 Makan beramai-ramai

Hari ni layan gambar sahaja, tiada resepi sebab tuan badan sendiri tidak pernah buat nasi arab :) . Tapi kalau anda ada menonton siaran memasak Chef Ammar, banyak resepi-resepi makanan arab yang dikongsikannya. Norzi tengok chef buat nasi kabsa macam senang sahaja... Memang kena hands-on sekali baru boleh jugde senang ke susah .. 

Norzi ada terima rempah kabsa dari seorang rakan yang balik dari Istanbul beberapa bulan lalu, tapi sampai hari ini tersimpan lagi rempah kabsa tu...harap-harap belum sampai tarikh luput.  Insya Allah ada kelapangan atau cuti panjang Norzi nak cuba juga buat masakan arab dan ada kelapangan Norzi update di blog ini.

Semasa menulis entry ini, Norzi masih rasa kenyang makanan tengahari tadi ..lambatnya makanan tengahari tu di proses.. Malam ini Norzi makan sedikit  roti dan air.. kawal sedikit pengambilan makanan pada waktu malam ; kerana dikhuatiri pembiakan lemak. :)

Selamat malam.
~Norzi

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...