Followers

Sponsored Advertisement

.

AGROTECHNOLOGY PARK MARDI CAMERON HIGHLANDS


Semasa percutian Norzi di Cameron Highlands tempoh hari , kali ini merupakan kali pertama Norzi dan keluarga ke Agrotechnology Park Mardi Cameron Highlands. Walaupun sebelum ini sudah beberapa kali Norzi dan keluarga ke Cameron Highlands, tetapi seringkali tidak menjadi kerana di kawasan memakir kenderaan yang sentiasa sesak. Alhamdulillah kali ini kami pergi kadar kesibukannnya sangat berkurangan berbanding kunjungan -kunjungan kami sebelum ini.. dan yang seronoknya kami dapat parking berdekatan dengan kaunter membeli tiket. Kaunter belian tiket berada di hadapan entry Agrotechnology Park. Jadi sebelum masuk , anda perlu membuat belian tiket ya.







Contoh Tiket masuk ke Agro-Technology Park Mardi Cameron Highlands


Ini merupakan salah satu lubuk ilmu, mengenali dan mempelajari pelbagai maklumat  untuk spesis pelbagai tumbuh-tumbuhan. Sangat menyeronokkan lebih lebih lagi bagi pencinta tumbuh-tumbuhan. Keindahan alam semula jadi, menikmati pandangan dengan pepohon dan tumbuhan yang pelbagai dengan kadar penyenggaraan yang baik  di tambah pula dengan cuaca sejuk memberikan kepuasan bagi sesiapa sahaja yang ke sini



Secara amnya , Agrotechnology ini terbahagi kepada enam kawasan utama yang merangkumi The English Garden, Herb Garden, Orchid Garden , Rose Garden, Orchid Garden , Pusat Penyelidikan (Research Center) dan Pusat Informasi (Information Center). 


Berdasarkan maklumat yang diperolehi, Taman Agrotechnology ini menempatkan 40 varieties bunga rose, 10 strawberries, 100 citrus fruits, at least six types of anthuriums, four varieties of apples, and pears and persimmons.

Taman ini merupakan pusat penyelidikan tertua di Malasya sejak Cameron Highlands menjadi lokasi pelancongan yang sangat di kenali, dan MARDI pula dengan idea menjadi Agrotecnology Park.


Alamat penuh Agro-Technology Park Mardi Cameron Highlands adalah seperti di bawah KR266, Jalan Persiaran Endah, Tanah Rata, 39000, Tanah Rata, Pahang
No telefon :05-491 1255


Pemandangan yang cantik dan sejuk mata memandang si sekitar Taman Agrotechnology. Warna bunga-bunga segar menarik perhatian anak-anak.

Harga tiket ke Agrotechnology Park Mardi Cameron Highlands adalah seperti di bawah:
Dewasa: RM5.00
Kanak-kanak: RM3.00

Waktu buka seperti di bawah

Isnin hingga  Khamis  8.00 pagi hingga 12.45 tengahari / 2.00 petang hingga 5.00 petang
Jumaat                        8.00 pagi hingga 12.45 tengahari / 2.30 petang hingga 5.00 petang
Santu dan Ahad          8.00 pagi hingga 5.00 petang
Ditutup pada Aidilfitri and Aidiladha




Bagi yang akan ke Cameron Highlands, selamat bercuti !
~Norzi





Related posts
Taman Periuk Kera di Cameron Highlands
Buah Kelapa Laut











No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...