Followers

Sponsored Advertisement

.

MENGINAP DI RELIANCE INN DI HONG KONG


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Musim-musim cuti sekolah ni mesti ramai yang ambil kesempatan melancong , bawa anak anak jalan dan mengukuhkan ikatan silaturrahim antara anak dan ibubapa... kalau tidak sibuk sekolah dan bekerja.. masa bersama amat terhad. 


Ok, sedikit cerita tentang perjalanan Norzi , anak dan rakan rakan Norzi. Kami telah ke Hong Kong April 2014 yang lalu. Amboi..bukan main lama punya cerita , baru boleh up . Kami menaiki penerbangan Air Asia. Kami teruja sangat . Pengalaman percutian di Hong Kong benar-benar buat kami teruja kerana cuaca pada masa itu adalah 19 degree. Memang sejuk , kalau malam lagi sejuk. Jadi kami tak ketinggalan bawa light jacket sebagai persediaan menghadapi cuaca di sana. 

15 April 2014 
Penerbangan jam 7.10 am dan tiba di Hong Kong pada jam 11.05am . Jumlah penerbangan dari Kuala Lumpur ke Hong Kong adalah hampir 4 jam.

Dari air port Norzi naik bas ke destinasi penginapan. Check -in , Kami menginap di Reliance Inn. Alamat penuh Reliance Inn  (Reception @ C1, 17/F, Block C) Flat 7, Block B, 13/F, Chungking Mansion, 40 Nathan Road, Tsim Sha Tsui, Hong Kong





Reliance Inn Hong Kong - Bilik Tetamu
source : Agoda


Ini lah gambar yang hotel semasa beli di Agoda. Tak sempat nak tangkap gambar hotel, Sebab hotelnya sangat kecil.. Mula-mula teruja.. Bila dah sampai Reliance Inn kamit erkejutekejap dengan suasana nak masuk ke Hotel. Di Hong Kong, biasa la semuanya mahal.. Jadi dengan rate RM175 sehari , inilah hotel yang boleh di diami.

Sedikit review tentang hotel .

Kebaikan hotel ini adalah hanya 5 minit perjalanan ke MTR Tsim Sha Tsui, dan 10 min tempoh masa jika berjalan kaki ke Avenue of Star. Memang dekat tapi cuma bangunan hotel yang kami duduk ni ramai orang Negro dan Bagla jadi agak nampak kelam kabut dan tak selesa. Persekitarannya menakutkan. Bayangkan bila Norzi masuk sahaja ke Relian Inn ini , Norzi menangis.. tak tahan rasanya melihat tempat ni. Tempat ini kawan Norzi yang tolong book kan kerana Norzi terikat dengan jadual yang ketat semasa proses booking hotel..p jadi memang tiada masa untuk surf dan baca review... 

Sambung balik,, kenapa kami semua terkejut dan bercampur takut,yang buat Norzi sangat takut ialah di reception orang yang tolong bukakan pintu adalah seorang lelaki yang mempunyai sangat banyak tattoo di badannya sehingga lah ke leher. SANGAT TAKUT dan benar benar menakutkan! Mula mula kami ingatkan salah tempat. Tapi bila tunjuk slip Agoda, dia terus suruh masuk.. Kawan-kawan semua buat muka berani.. ini back packer punya style .. Norzi tak biasa ,  tambahan pula bawa anak seorang, kalau boleh nak tempat yang selamat dan benar benar selamat..Jika percutian keluarga tentu ini bukan pilihan Norzi.Pada masa tu Allah je tahu perasaan, ... Alhamdulillah semuanya ok walaupun selalu berdebar.. pintu bilik sentiasa kunci dan tak pernah guna pantry yang mereka sediakan kerana pekerja mereka semua spesis sama.. orang lelaki yang bertattoo... 

Selain itu, kami agak lega kerana di dalam lif  ada CCTV dan semua yang beratur boleh melihat TV orang yang naik lif . Jadi semua alert dengan keadaan dalam lif. Kalau sesiapa yang ada niat nak duduk di Reliance Inn Hong Kong , elok jangan teruskan. Carilah tempat lain .. bacalah review dahulu. Ambillah sedikit masa untuk buat research yang mendalam kerana kita nak ke negara orang.. menyeberangi lautan ... dah lagi satu , biarlah mahal sedikit asalkan terjamin. Syukur tiada apa yang terjadi cuma terkejut sahaja dengan Reliance Inn ini yang tidak mesra pelanggan, persekitaran, suasana dan semuanya pakej lengkap yang mengerikan... Penyambut tetamu sewajarnya perempuan dan menyambut pelanggan dengan senyuman... sekurang-kurangnya rasa selamat dan mesra pelanggan. 

Selepas ini ada sambungan Norzi ke Disneyland Hong Kong. 

Salam ceria.
Norzi~

No comments:

Post a Comment


“Semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas kamu dengan balasan yang terbaik.”.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...